Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

«Εκπαίδευση και την Ψυχική Υγεία» στην Δυτική Αθήνα

ΤΕΥΧΟΣ 1o | 2016-2017 | ΔΙΑΝΕΜΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σεπτέμβριος 2016
Κυκλοφόρησε το πρώτο ετήσιο περιοδικό για την «Εκπαίδευση και την Ψυχική Υγεία» στην Δυτική Αθήνα.
Μέσα από τις σελίδες του ενημερώνει με άρθρα, συνεντεύξεις και ρεπορτάζ με τους πλέον ειδικούς, για όσα αφορούν το παιδί και την εκπαίδευσή του.
Πώς μαθαίνουμε τα παιδιά να μαθαίνουν;  
πώς καλλιεργούμε τη δημιουργικότητα;
Πώς τα βοηθάμε να αγαπάνε το σχολείο, τις τέχνες, τις ξένες γλώσσες, τη γνώση, τα αθλήματα και να θωρακίζουν το σώμα και το πνεύμα τους λίγο-λίγο μεγαλώνοντας;
Γνωρίζουμε και εμείς μαζί τους την σημαντικότητα των αξιών και φροντίζουμε να έχουν σωστή συναισθηματική ανάπτυξη και καλή κοινωνική ζωή. Γιατί η εκπαίδευσή τους είναι καθαρά υπόθεση ημών και υμών των γονέων πρώτα και του σχολείου έπειτα.


«Η δημιουργικότητα είναι τώρα τόσο σημαντική για την παιδεία και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με το ίδιο καθεστώς » γράφει ο Robinson όπως μάς ενημερώνουν οι ειδικοί από τη Σχολή Χατζήβεη. Πρέπει να εργαζόμαστε για την ευαισθητοποίηση της δημιουργίας και τη σημασία της παροχής στα παιδιά  χρόνου να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, και την εξερεύνηση.













«Στην ιδιωτική εκπαίδευση τα πράγματα είναι περισσότερο ελεγχόμενα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε μαθητή, άρα και πιο αποτελεσματικά», μας ενημερώνει ο Σπύρος Παπαχαραλάμπους από το Παπαχαραλάμπειο Εκπαιδευτήριο. «Μάς ενδιαφέρει, όμως, και ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών και στόχος είναι να έρχο­νται στο σχολείο με χαρά, νιώθοντάς το... σπίτι τους. Το κλίμα είναι οικογενειακό, ζεστό και ομαδικό, πράγμα που επιτυγχάνεται μέσω των πολιτιστικών, αθλητικών και πολλών άλλων εκδηλώσεων».










«Τα παιδιά έχουν επιτακτική ανάγκη να τα «ακούσουμε» και όχι να τα γεμίσουμε με πληροφορίες. Σεβόμενοι τις απόψεις των παιδιών, τις διαφορές και τον ρυθμό ανάπτυξής τους, δημιουργούμε θετικές σχέσεις μαζί τους και τα διευκολύνουμε να μαθαίνουν πώς να … μαθαίνουν» λένε οι παιδαγωγοί του Green school.


Tο πρότυπο κέντρο αποκατάστασης «Kαλειδοσκόπιο» απαντά στο ερώτημα μας σε σχέση με τις μαθησιακές δυσκολίες: πότε το παιδί μου χρειάζεται στήριξη;  Και μας δείχνουν τα σημάδια που πρέπει να προσέξουμε.







«Κατά την γνώμη μου το σημαντικότερο παιδαγωγικό εργαλείο είναι το Θέατρο, γιατί πέρα από την φαντασία διευρύνει τον συναισθηματικό κόσμο του παιδιού. Από την άλλη, η τριβή, η χρήση και η γνώση της λειτουργικότητας της γλώσσας είναι καθοριστική. Η γλώσσα δεν είναι μόνο τρόπος επικοινωνίας αλλά και εργαλείο δόμησης της λογικής» γράφει ο εξαίρετος ηθοποιός μας Γιώργος Ηλιόπουλος και προτρέπει να βάλουμε το θέατρο σε πρώτο πλάνο στην εκπαίδευση.

«Τα πρωτάκια θέλουν από νωρίς φροντίδα γονιών και ειδικών» γράφει η κα ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΣΑΡΑΜΙΑΔΟΥ, Διευθύντρια του «ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ» και του «Επιστημονικού Κέντρου «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»».



Επειδή η όραση παίζει καθοριστικό ρόλο στην ζωή μας και είναι το πρώτο από τα όργανα του σώματός μας με το οποίο αντιλαμβανόμαστε  τα πάντα γύρω μας,  πρέπει να προσέξουμε τα μάτια των παιδιών σαν τα μάτια μας!  ο Χειρουργός – Οφθαλμίατρος Λεωνίδας Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερωτήματά της συντάκτριά μας Ρίας Λορέτζου μας είπε ότι: «Στις μέρες μας η οφθαλμολογική επιστήμη διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό προκειμένου να διαγνώσει τις διαθλαστικές ανωμαλίες των ματιών (μυωπία, αστιγματισμός, υπερμετρωπία) ήδη από τον 12ο μήνα της ζωής του παιδιού. Στην πραγματικότητα, η πρώτη οφθαλμολογική εξέταση θα πρέπει να γίνει στο μαιευτήριο!...»


Για κάποια παιδιά –δυστυχώς, κάθε χρόνο και περισσότερα, σύμφωνα με τα ερευνητικά στοιχεία από το «ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ»– οι σχολικές αίθουσες θα μοιάζουν με φυλακές, η αυλή του σχολείου χώρος μαρτυρίου και ο δρόμος από και προς το σχολείο τρομακτικός. Και αυτό διότι θα αντιμετωπίζουν κάθε μέρα σχολικό εκφοβισμό από τους συμμαθητές τους…. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ακολουθούν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, να ενθαρρύνουν τους νέους για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, να προβάλλουν σωστά πρότυπα συμπεριφοράς και να συνεργάζονται με φορείς, οι οποίοι αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας…

Το βασικό και πρωταρχικό στάδιο για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας είναι η έγκαιρη διάγνωση μας ενημερώνει η ειδική παιδαγωγός Μανίνα Καούκη.

Η κ. Ευριδίκη Λινού υπεύθυνη του κέντρου ξένων γλωσσών «Mastermind» στο Περιστέρι, μας είπε ότι: «Τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από την ηλικία των 3 ετών… Επίσης σε περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών το μάθημα θα πρέπει να είναι βιωματικό, δημιουργικό και δομημένο γύρω από έναν συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας, στοχευμένο ανάλογα με την περίπτωση του μαθητή»…


Ο Ζήσης Τζιότζιος, εκπαιδευτής Karate - Ziou Zitsu του Συλλόγου Πολύμαχον και ο Γιώργος Οικονομέας, sensei SHOTOKAN KARATE μας μύησαν στις πολεμικές τέχνες που βοηθούν στην αυτογνωσία και δυναμώνουν σώμα και ψυχή.

Ο Αγησίαλος Σιούνας, Πτυχιούχος ΤΕΕΦΑ με μεταπτυχιακό στο τμήμα άσκηση και ποιότητα ζωής μας έδωσε πληροφορίες για αθλήματα που μπορεί να ακολουθήσει κάθε παιδί ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του για σωματική άσκηση.

Η Ελένη Λομβάρδου, μουσικοσυνθέτης-πιανίστας με Master στη Σύνθεση για Κινηματογράφο και τη Μουσική  Τεχνολογία μάς εξομολογήθηκε, ότι η ίδια ξεκίνησε τη μουσική από: «…το πιάνο αντίκα της γιαγιάς στο πατρικό μου σπίτι. Κατάλαβα από πολύ μικρή ότι είχα ταλέντο στη μουσική, αφού ξεκίνησα να παίζω και να συνθέτω τραγουδάκια στο πιάνο από την ηλικία των τεσσάρων….» και κατέληξε στο ότι «Ο ρυθμός και η αρμονία που διδάσκει η μουσι­κή είναι εκτός από διασκέδαση και παιχνίδι, θεμέλιος λίθος της ψυχικής ισορροπίας. Ψυχική ισορροπία σημαίνει ψυχική υγεία. Επίσης, τα παιδιά μαθαίνο­ντας μουσική, μαθαίνουν να συγκεντρώνονται, να έχουν υπομονή, επιμονή, να βάζουν στόχους που αγα­πούν και θέλουν να κατακτήσουν…»



Το πρώτο μας περιοδικό συμπληρώνουν κι άλλα ενδιαφέροντα άρθρα που θα απολαύσετε καθώς θα το ξεφυλλίζετε. Καλή ανάγνωση.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου